Functioneel Beheerder

Solliciteer nu
Solliciteer voor 28-02-25

Functioneel Beheerder

Woonopmaat Heemskerk

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring
  • Kennis van Microsoft 365 en Tobias 365
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent zowel actief als zelfstandig, met een sterke focus op samenwerken

Wat krijg je?

  • €4.088 - €5.376 bruto p/m afhankelijk van kennis en ervaring
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. 36-urige werkweek
  • Je krijgt volop de ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien
  • Bonus van 2% van brutojaarsalaris
  • Tegemoetkoming in zorgkosten, een internetvergoeding en een thuiswerkvergoeding
  • Laptop, mobiele telefoon en reiskostenvergoeding

Wat doe je?

  • 30% Support geven
  • 20% Aan werkgroep deelnemen
  • 20% Administratie uitwerken
  • 10% Intern overleg
  • 20% Overige IT-taken uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Functioneel Beheerder bij Woonopmaat help je je collega’s om het meeste uit de systemen te halen die we binnen de organisatie gebruiken. Je zorgt ervoor dat iedereen de juiste toegang heeft tot de systemen, zodat ze hun werk goed kunnen doen. Daarnaast ben je actief betrokken bij werkgroepen waarin je samenwerkt aan het verbeteren van de systemen. Ook speel je een belangrijke rol bij het doorvoeren van systeemwijzigingen en zorg je ervoor dat deze soepel worden geïmplementeerd, zodat je optimaal gebruik kan maken van de technologie. De systemen die jij beheert zijn onder andere Microsoft 365, Tobias 365, Casix, E-Content en O-prognose.

De komende jaren staan bij Woonopmaat in het teken van digitalisering en vernieuwing. Als Functioneel Beheerder speel je hierin een belangrijke rol. In deze functie werk je actief mee aan werkgroepen, coördineer je projecten, analyseer je knelpunten en schrijf je heldere adviezen en plannen. Met jouw ideeën en initiatieven help je ons bouwen aan een moderne ICT-omgeving die de organisatie een stap vooruit brengt.

Je maakt deel uit van een klein en hecht team, samen met een Netwerkbeheerder, Informatieanalist en Projectleider. Jullie zorgen ervoor dat de ICT-omgeving bij Woonopmaat goed werkt en efficiënt wordt ingezet. In deze functie rapporteer je aan de Manager Bedrijfsvoering en lever je een waardevolle bijdrage aan het verbeteren van de bedrijfsprocessen. Het is een veelzijdige rol waarin je zowel technisch als praktisch meedenkt om de organisatie steeds verder te helpen.

Als je het leuk vindt om collega’s te helpen, samen te werken en je het een uitdaging vindt om snel oplossingen te vinden binnen diverse systemen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Functioneel Beheerder

Op een leuke werkdag heb je een goed geplande dag, maar komen er ook onverwachte spoedklusjes voorbij die je meteen oppakt. Aan het einde van de dag kijk je terug op veel opgelost werk, wat zorgt voor een gevoel van voldoening.

Op een minder leuke werkdag ben je vooral bezig met administratieve taken, zoals het aanpassen van sjablonen. Deze repetitieve taken kunnen voor minder variatie in je werk zorgen.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Het bedrijf is recent overgestapt naar een nieuw systeem en er zijn veel vragen van collega’s over het gebruik en de inrichting. Wat doe je?

Je start met het verzamelen van de vragen en bekijkt welke problemen zich voordoen. Je onderzoekt waarom een functie niet werkt of hoe de inrichting aangepast moet worden. Dit doe je door systematisch te testen en te analyseren. Als je zelf de oplossing niet kunt vinden, neem je contact op met de leverancier om verder te onderzoeken wat er misgaat of welke aanpassingen nodig zijn. Vervolgens communiceer je duidelijk met je collega’s over de oplossing en zorg je voor een soepele implementatie van de aanpassingen.

Groeipad

We werken met een ontwikkelmodel. Binnen dit model kun je groeien in salaris als je goed presteert (daar valt ook gedrag onder). Je kunt dan doorgroeien naar schaal J. Woonopmaat staat daarbij ook altijd open voor interne sollicitaties, ook als mensen niet geheel aan de eisen voldoen. Met behulp van opleidingen en begeleiding/(externe) coaching helpen we mensen dan goed te landen in de nieuwe functie.

Functioneel Beheerder

Werken bij Woonopmaat

Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.

Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal.  We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.

Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Eind 2025  werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.

  • Heemskerk (Noord-Holland)
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd is 49 jaar
  • 90 medewerkers
  • Smart casual
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Cisca
Foto van medewerker Richard
Foto van medewerker Denny
Foto van medewerker Sam
Foto van medewerker Marjon
Foto van medewerker Marloes
Foto van medewerker Sacha
Foto van medewerker Jacqueline

Cisca (57) - Projectleider Bewonersbetrokkenheid afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een corporatie betekent dat je dicht bij de maatschappij staat. Bij Woonopmaat kan je echt iets betekenen voor bewoners. Met de bewoners werken we samen aan een betere woning en leefomgeving.

Wat was je vorige baan?
Bewonersbegeleider in renovatie & sloop- nieuwbouwprojecten

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar concerten en ik hou van reizen

Richard (41) - Projectregisseur (afdeling Vastgoed)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Je thuis voelen is voor iedereen natuurlijk essentieel. Hoe mooi is het dan om iedere dag te werken aan een fijn thuis voor onze huurders. Wat maakt het eigenlijk dat je fijn woont in een wijk of huis? Ik vind het mooi om samen met onze huurders en een team gedreven collega's te dromen van nieuwe plannen en deze dromen uiteindelijk ook nog eens waar te maken.

Wat was je vorige baan?
Accountbeheerder VVE

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten. Of het nu gaat om wandelen met de hond, sporten of lekker bezig in de tuin. Stilzitten doe ik weinig.

Denny - Verhuurmakelaar afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al een ruime tijd in de corparatiesector en maakte kennis met de functie verhuurmakelaar en raakte enthousiast! Het mooie aan deze functie vind ik dat je verantwoordelijk bent voor het gehele verhuurproces wat de functie heel dynamisch maakt. Bij Woonopmaat heb ik de kans gekregen om mij verder te ontwikkelen als Verhuurmakelaar.

Wat was je vorige baan?
Ik heb gedetacheerd gewerkt in verschillende functies onder andere woonconsulent, opzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker sporten, met vrienden naar concerten of festivals

Sam (25) - Financial Controller, afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb gekozen voor een carrière als financial controller bij Woonopmaat omdat het me een uitdagende werkomgeving biedt waarin ik mijn financiële expertise kan benutten. Bij een woningcorporatie kan ik niet alleen impact maken, maar ook groeien en mij verder ontwikkelen als finance professional. Het is mijn eerste fulltime baan, en ik zie het als de perfecte omgeving om mijn vaardigheden verder te versterken. De mogelijkheid om bij te dragen aan efficiëntere processen en tegelijk mensen te helpen, spreekt me enorm aan.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker - Bakker Administratie B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en gezellig uiteten

Marjon (54) - Communicatie-Adviseur bij afdeling organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een woningcorporatie geeft me veel voldoening. Met mijn werkzaamheden lever ik een bijdrage aan de maatschappij en kan ik wat voor mensen betekenen. Werken bij Woonopmaat is voor mij werken bij een heel fijne werkgever. Lokaal actief en betrokken.

Wat was je vorige baan?
Beleidsadviseur bij Woonopmaat

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen in de natuur

Marloes (41) - Projectleider ICT

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na ruim 14 jaar bij dezelfde corporatie gewerkt te hebben vond ik het tijd om eens te kijken hoe het er bij een andere corporatie aan toe gaat. Daarnaast was het lekker dichtbij huis. Het bleek de juiste keuze! Na 2,5 jaar bij Verhuur te hebben gewerkt kwam de kans voorbij om als Projectleider ICT door te groeien. Nu kan ik mij verder ontwikkelen in mijn nieuwe rol. Woonopmaat biedt tal van mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Senior Woonmakelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik klus graag in mijn huis en verander regelmatig van interieurstijl.

Sacha (52) - Adviseur dienstverlening - Team organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een fijne organisatie met een prachtig maatschappelijk doel, waar we samen met gezellige collega’s echt het verschil maken voor onze bewoners. Bij Woonopmaat wordt eigen initiatief en eigenaarschap enorm gewaardeerd. Het is een werkgever waar je talent opvalt en waar je volop kansen krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien, op een manier die helemaal bij jou past.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Facility Management

Jacqueline (44) - Portefeuillemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Woonopmaat staan we op dit moment voor grote, maar mooie uitdagingen. Hierin word je vanuit de organisatie op verschillende (denk aan flexibel werken, cursussen, netwerken etc.) manieren ondersteund. Het fijne is dat je samen met je collega's het verschil kan maken voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Assetmanager

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn kinderen aan de boemel.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met leidinggevende en collega
± Binnen 2 weken
Tweede gesprek met collega's
± Binnen 1 week
Arbeidsvoorwaardengesprek met HR

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven