Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Je kunt kennis in de praktijk toepassen en nieuwe kennis vergaren
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent leergierig, enthousiast, analytisch en je hebt een sterk vermogen om het overzicht te bewaren
- Je hebt een teamgerichte instelling en benadert anderen op een gastvrije en open manier
Wat krijg je?
- €4.088 - €5.897 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 36-urige werkweek
- Je krijgt volop de ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien
- Een contract van 1 jaar met uitzicht op een vaste baan
- Zorgkostenverzekering, een internetvergoeding en een thuiswerkvergoeding
- Laptop, mobiele telefoon en reiskostenvergoeding
Wat doe je?
- 25% Verbeteren van de financiële administratie en kritisch meedenken
- 20% Administratieve vastlegging volgens RJ
- 20% Financiële processen beheren
- 15% Bijdragen aan rapportages en analyses
- 10% Meewerken aan jaarrekening en begroting
- 5% Contacten onderhouden voor analyses
- 5% Bijdragen aan fiscale beheersing
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Ben Hoejenbos
Teamleider Finance & Control
Vacature
Als Financial Controller bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het financieel beheer van de organisatie. Je zorgt voor een juiste, volledige en tijdige administratieve vastlegging, zodat de financiële rapportages betrouwbare en complete informatie bieden. Daarnaast richt je je op het inrichten, onderhouden en uitvoeren van financiële processen en werk je actief mee aan het opstellen van de jaarrekening en meerjarenbegroting. Je zorgt ervoor dat de administratie op orde is en je draagt bij aan managementrapportages, liquiditeitsprognoses en analyses. Daarnaast onderhoud je contacten met andere afdelingen om analyses, berekeningen en prognoses te kunnen maken en lever je een bijdrage aan de fiscale beheersing van vennootschapsbelasting, btw en andere fiscale vraagstukken.
Je maakt onderdeel uit van het team Finance & Control, bestaande uit Financial Controllers en Financieel Medewerkers en rapporteert aan de Teamleider Finance & Control. Als constructief kritische gesprekspartner denk je in mogelijkheden en draag je bij aan de voortdurende verbetering van de financiële administratie. Je werkt samen met het team om de interne beheersing op orde te houden en ondersteunt verschillende onderzoeken om een betrouwbare en tijdige grootboekadministratie te waarborgen. We moedigen je aan om zowel gevraagd als ongevraagd verbetervoorstellen aan te dragen, zodat je actief bijdraagt aan de optimalisatie van de financiële processen binnen de organisatie.
Als je het leuk vindt om met cijfers te werken, veranderingen door te voeren en je het een uitdaging vindt om verschillende taken aan te pakken en processen te verbeteren, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag begin je met een weekstart en werk je samen aan casussen en rapportages. Je levert waardevolle input en ondersteunt collega’s om samen resultaten te boeken.
Op een minder leuke werkdag werk je uren aan een administratief probleem door suboptimale boekingen. Je lost het op, maar het kost veel tijd en focus.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Voorbereiding en beantwoording van ad-hoc vragen
- Weekstart met Finance & Control-team
- Lunch
- Maandrapportage analyseren
- Overleg met IT-team over ERP-systeem
- Liquiditeitsprognose voor kwartaal
- Voorbeeld weekagenda
-
- Bespreking jaarlijkse begroting voorbereiden
- Contacten met externe partijen voor fiscale vraagstukken
- Lunch
- Grootboekadministratie beheren
- Kwartaalrapportages analyseren
- Optimalisatie financiële processen bespreken
-
- Betalingen en grootboekboekingen controleren
- Procesverbetering administratie
- Lunch
- Liquiditeitsprognose voor kwartaal bespreken
- Meerjarenbegroting opstellen
- Fiscale vraagstukken voorleggen aan belastingadviseur
-
- Maandcijfers analyseren
- Verbetering rapportagesysteem bespreken
- Lunch
- Belastingaangiftes beheren
- Managementrapportages controleren
- Procesverbetering voor financiële administratie
-
- Administratie volgens jaarverslaggevingsrichtlijnen controleren
- Evaluatie maandresultaten voorbereiden
- Lunch
- Bijdragen aan jaarrekening en afdelingen voorbereiden
- Fiscale processen en belastingconsultant
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Je hebt via de cao een individueel loopbaanbudget van maximaal € 4.500. Dit budget kun je vrij besteden aan loopbaan-georiënteerde opleidingen. Daarnaast kunnen medewerkers ook functiegerelateerde opleidingen volgen, op kosten van Woonopmaat.
Werken bij Woonopmaat
Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.
Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal. We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.
Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Eind 2025 werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.
- Heemskerk (Noord-Holland)
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd is 49 jaar
- 90 medewerkers
- Smart casual
- Thuiswerkmogelijkheden