Terug

VvE-Ondersteuner (met groeikans naar VvE-Specialist)

VvE-Ondersteuner (met groeikans naar VvE-Specialist)

Woonopmaat Heemskerk

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met VvE's
  • Ambitie om door te groeien naar VvE-Specialist
  • Je kan facturen beoordelen en goedkeuren
  • Je kan een helder onderscheid maken tussen de verantwoording van Woonopmaat, de externe VvE-beheerders en andere stakeholders
  • Het vermogen om duidelijk en begrijpelijk te communiceren
  • Je bent representatief, klantgericht, oplossingsgericht en communicatief sterk
  • Je kunt goed samenwerken met interne collega's, externe beheerders en bestuurders van de VvE's.

Wat krijg je?

  • €3.613 - €5.017 bruto p/m o.b.v. fulltime dienstverband (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 28 tot 32-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren bij fulltime dienstverband (36 uur per week)
  • Persoonlijk opleidingsbudget van maximaal €4.500 bij fulltime
  • Eindejaarsuitkering van maximaal 4% van het bruto jaarsalaris
  • Hybride werken
  • Reiskostenvergoeding van €0,43 p/km en een fietsplan
  • Stoelmassage, vers fruit op kantoor, cafetariasysteem en gezond-op-maat activiteiten
  • Laptop, telefoon, internetvergoeding en thuiswerkvoorzieningen

Wat doe je?

  • 30% Algemene e-mail beheren
  • 10% Actiepunten in Twinq bewaken
  • 20% Communicatie richting huurders
  • 20% Beoordelen van facturen
  • 20% Overleg met VvE-Specialisten

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als VvE-Ondersteuner bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor ondersteunen van huurders en stakeholders in het gemengd bezit (VvE). Huurders kunnen bij jou terecht met al hun vragen over het complex waarin zij wonen. Deze vragen kunnen gaan over alle gemeenschappelijke delen van het gebouw, zoals de buitenkant, de kozijnen, de entree of het intercomsysteem. Ook ben je het eerste contactpersoon voor stakeholders. Zij hebben ook geregeld vragen, bijvoorbeeld over de contactinformatie van huurders.

Daarnaast ondersteun je de VvE-Specialisten in de communicatie naar de huurders en de administratieve organisatie. Ook bespreek je technische vraagstukken en beantwoord je vragen van collega's met betrekking op de VvE-portefeuille. Tot slot beheer je de algemene mailbox en beoordeel je facturen namens Woonopmaat.

Je komt te werken in het VvE-Specialisten team, binnen de afdeling Wonen. Dit team bestaat uit twee VvE-Specialisten en één VvE-Ondersteuner. Voor inhoudelijke vragen kun je altijd terecht bij de Specialisten. Samen vertegenwoordigen jullie de belangen van Woonopmaat en haar huurders binnen de VvE's. Jullie zorgen ook voor een duidelijke en soepele afhandeling van alle werkzaamheden die met de VvE's van Woonopmaat te maken hebben. Ook met je leidinggevende, de Manager Wonen, heb je regelmatig contact. Daarnaast werk je veel samen met collega's, maar ook met diverse externe partijen, zoals vastgoedbeheerders, aannemers en de gemeente.

Als je je wilt inzetten voor de belangen van onze huurders in de VvE's en je dingen voor elkaar kan krijgen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
VvE-Ondersteuner

Op een leuke dag verloopt alles vlot. Je beantwoordt mails, lost problemen op en wisselt snel tussen verschillende taken. Je sluit de dag tevreden af na het helpen van collega's en bewoners.

Op een minder leuke dag ontvang je lastige telefoontjes en stroomt de algemene mailbox vol met vragen en verzoeken. Gelukkig weet je de controle te bewaren.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Er moet een belangrijk besluit worden genomen over uit te voeren werkzaamheden. Hiervoor heb je een interne afspraak gemaakt over het mandaat. Toch wil de VvE-Beheerder nu antwoord. Wat doe je?

Deze casus is erg situatieafhankelijk. Het hangt er bijvoorbeeld ook vanaf hoe groot de nood is. Binnen het mandaat kun je handelen. Als de casus binnen het mandaat valt, kun je hier akkoord op geven. Wanneer dit niet het geval is, moet je de VvE-Beheerder soms teleurstellen door nee te zeggen. In deze situatie schakel je met de VvE-Specialisten. Wanneer zij niet bereikbaar zijn, moet je zelf een antwoord vinden.

Groeipad

We werken met een ontwikkelmodel. Binnen dit model kun je groeien in salaris als je goed presteert (daar valt ook gedrag onder). Woonopmaat staat daarbij ook altijd open voor interne sollicitaties, ook als mensen niet geheel aan de eisen voldoen. Met behulp van opleidingen en begeleiding/(externe) coaching helpen we mensen dan goed te landen in de nieuwe functie. Als men een functiegerelateerde opleiding volgt, dan wordt dit betaald van een afdelingsbudget. Ook bouwt men een persoonlijk opleidingsbudget op van 900 euro per jaar (bij fulltime, anders naar rato), met een maximum van 4.500 euro. Dit persoonlijke budget kan men vrijelijk inzetten voor opleidingen, ook als die niet functiegerelateerd zijn. De opleiding moet wel gericht zijn op werk.

VvE-Ondersteuner
VvE-Specialist

Werken bij Woonopmaat

Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.

Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal.  We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.

Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Begin 2026  werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.

  • Heemskerk (Noord-Holland)
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd is 49 jaar
  • 90 medewerkers
  • Smart casual
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Cisca
Foto van medewerker Richard
Foto van medewerker Denny
Foto van medewerker Sam
Foto van medewerker Marjon
Foto van medewerker Marloes
Foto van medewerker Sacha
Foto van medewerker Jacqueline

Cisca - Projectleider Bewonersbetrokkenheid afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een corporatie betekent dat je dicht bij de maatschappij staat. Bij Woonopmaat kan je echt iets betekenen voor bewoners. Met de bewoners werken we samen aan een betere woning en leefomgeving.

Wat was je vorige baan?
Bewonersbegeleider in renovatie & sloop- nieuwbouwprojecten

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar concerten en ik hou van reizen

Richard (41) - Projectregisseur (afdeling Vastgoed)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Je thuis voelen is voor iedereen natuurlijk essentieel. Hoe mooi is het dan om iedere dag te werken aan een fijn thuis voor onze huurders. Wat maakt het eigenlijk dat je fijn woont in een wijk of huis? Ik vind het mooi om samen met onze huurders en een team gedreven collega's te dromen van nieuwe plannen en deze dromen uiteindelijk ook nog eens waar te maken.

Wat was je vorige baan?
Accountbeheerder VVE

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten. Of het nu gaat om wandelen met de hond, sporten of lekker bezig in de tuin. Stilzitten doe ik weinig.

Denny - Verhuurmakelaar afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al een ruime tijd in de corparatiesector en maakte kennis met de functie verhuurmakelaar en raakte enthousiast! Het mooie aan deze functie vind ik dat je verantwoordelijk bent voor het gehele verhuurproces wat de functie heel dynamisch maakt. Bij Woonopmaat heb ik de kans gekregen om mij verder te ontwikkelen als Verhuurmakelaar.

Wat was je vorige baan?
Ik heb gedetacheerd gewerkt in verschillende functies onder andere woonconsulent, opzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker sporten, met vrienden naar concerten of festivals

Sam (26) - Financial Controller, afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb gekozen voor een carrière als financial controller bij Woonopmaat omdat het me een uitdagende werkomgeving biedt waarin ik mijn financiële expertise kan benutten. Bij een woningcorporatie kan ik niet alleen impact maken, maar ook groeien en mij verder ontwikkelen als finance professional. Het is mijn eerste fulltime baan, en ik zie het als de perfecte omgeving om mijn vaardigheden verder te versterken. De mogelijkheid om bij te dragen aan efficiëntere processen en tegelijk mensen te helpen, spreekt me enorm aan.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker - Bakker Administratie B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en gezellig uiteten

Marjon (54) - Communicatie-Adviseur bij afdeling organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een woningcorporatie geeft me veel voldoening. Met mijn werkzaamheden lever ik een bijdrage aan de maatschappij en kan ik wat voor mensen betekenen. Werken bij Woonopmaat is voor mij werken bij een heel fijne werkgever. Lokaal actief en betrokken.

Wat was je vorige baan?
Beleidsadviseur bij Woonopmaat

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen in de natuur

Marloes (42) - Projectleider ICT

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na ruim 14 jaar bij dezelfde corporatie gewerkt te hebben vond ik het tijd om eens te kijken hoe het er bij een andere corporatie aan toe gaat. Daarnaast was het lekker dichtbij huis. Het bleek de juiste keuze! Na 2,5 jaar bij Verhuur te hebben gewerkt kwam de kans voorbij om als Projectleider ICT door te groeien. Nu kan ik mij verder ontwikkelen in mijn nieuwe rol. Woonopmaat biedt tal van mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Senior Woonmakelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik klus graag in mijn huis en verander regelmatig van interieurstijl.

Sacha (53) - Adviseur dienstverlening - Team organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een fijne organisatie met een prachtig maatschappelijk doel, waar we samen met gezellige collega’s echt het verschil maken voor onze bewoners. Bij Woonopmaat wordt eigen initiatief en eigenaarschap enorm gewaardeerd. Het is een werkgever waar je talent opvalt en waar je volop kansen krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien, op een manier die helemaal bij jou past.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Facility Management

Jacqueline (45) - Portefeuillemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Woonopmaat staan we op dit moment voor grote, maar mooie uitdagingen. Hierin word je vanuit de organisatie op verschillende (denk aan flexibel werken, cursussen, netwerken etc.) manieren ondersteund. Het fijne is dat je samen met je collega's het verschil kan maken voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Assetmanager

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn kinderen aan de boemel.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met leidinggevende en collega
± Binnen 2 weken
Tweede gesprek met collega's
± Binnen 1 week
Overleggen VOG en arbeidsvoorwaardengesprek met HR

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven