Terug

Specialist/Coördinator Verhuur

Solliciteer nu
Solliciteer voor 30-11-25

Specialist/Coördinator Verhuur

Woonopmaat Heemskerk

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 3 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring in het verhuurproces en affiniteit met mutatie- en verhuurbeheer
  • Ervaring met rapportages, procedures en klantgericht werken
  • Aantoonbare kennis van Tobias 365, woonruimteverdeling, passend toewijzen en WoningNet
  • Je kan een team dagelijks aansturen en motiveren, sturend op prestaties, data en kwaliteit
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je kan goed samenwerken met interne collega’s, aannemers en andere externe partners
  • Je bent zorgvuldig, doortastend, oplossingsgericht en communicatief sterk
  • Je bent resultaat- én mensgericht

Wat krijg je?

  • €4.247 - €5.584 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring, salarisschaal I cao Woondiensten)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • Flexibele werktijden en hybride werken
  • 189,8 vakantie-uren bij fulltime dienstverband (36 uur per week)
  • Persoonlijk opleidingsbudget van maximaal €4.500 bij fulltime
  • Eindejaarsuitkering van maximaal 3% van het bruto jaarsalaris
  • Reiskostenvergoeding van €0,43 p/km en een fietsplan
  • Stoelmassage, vers fruit op kantoor, cafetariasysteem en gezond-op-maat activiteiten
  • Laptop, telefoon, internetvergoeding en thuiswerkvoorzieningen

Wat doe je?

  • 20% Verhuur team begeleiden en aansturen
  • 20% Toezien op ontwikkeling van verhuurmedewerkers
  • 20% Resultaten monitoren
  • 20% Overzichten van behaalde resultaten en controlepunten leveren
  • 10% Kennis van wet- en regelgeving op peil houden
  • 5% Overleg met aannemers over prestaties
  • 5% Overleggen met Specialist Wonen
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Specialist/Coördinator Verhuur bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het richting geven aan een soepel en klantgericht verhuurproces. Je stuurt op de dagelijkse voortgang van het Verhuur team en zorgt hierbij voor een lage leegstand, een hoge klanttevredenheid en een foutloze administratie. Je verdeelt de taken binnen het team, ziet erop toe dat volgens de juiste procedures wordt gewerkt en stuurt bij waar nodig. Ook zorg je voor de ontwikkeling van het team, door gesprekken te voeren met de medewerkers over begeleiding en eventuele trainingen die zij nodig hebben. Verder zie je erop toe dat de aannemers hun werkzaamheden goed uitvoeren, monitor je hun prestaties en ga je in gesprek wanneer er structureel dingen misgaan.

Naast het richting geven aan het team en de aannemers verzorg je ook nog een aantal andere taken. Zo lever je overzichten van behaalde resultaten en controlepunten, waarin je verantwoording aflegt over de toewijzing van woningen en het controleren van de inkomens van de kandidaten. Ook draag je bij aan het verhogen van de klanttevredenheid, bijvoorbeeld door het tevredenheidsonderzoek voor nieuwe huurders te verbeteren. Daarnaast is het belangrijk dat je jezelf op de hoogte houdt van wet- en regelgeving rondom woonruimteverdeling, passend toewijzen en Woonservice/WoningNet. Ten slotte ben je contactpersoon voor collega's en bewoners met complexe vragen en dossiers over huur of servicekosten.

Je komt te werken in het team Verhuur, samen met zes Verhuurmakelaars, twee Verhuurmedewerkers en een Specialist Wonen. Vooral met de Specialist Wonen werk je veel samen. Je kaart bij de Specialist aan wat jij vanuit de dagelijkse uitvoering merkt dat beter kan in de processen en bespreekt samen de mogelijkheden hierin. Daarnaast sta je veel in contact met aannemers, wie je monitort op hun werkzaamheden en spreekt over hun prestaties.

Als je houdt van teamwork, om kan gaan met veranderingen in de dagelijkse planning en het een uitdaging vindt om soms onder tijdsdruk snel bij te sturen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Specialist/Coördinator Verhuur

Op een leuke werkdag lukt het je weer om samen met je team de geplande woningen voor de dag verhuurd te krijgen. De woningen zijn tijdig klaar en de nieuwe huurders zijn er erg gelukkig mee. Dat geeft voldoening.

Op een minder leuke werkdag heb je veel afspraken op de planning, maar meldt een collega Verhuurmakelaar zich ziek en laat de aannemer weten dat de opleveringen van twee woningen een week zijn vertraagd. Dan moet je even flink bijsturen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Er komen twee huuropzeggingen binnen, het team is ingepland voor voor- en eindinspecties en er staan drie ondertekeningen van een huurcontract gepland. Een medewerker meldt dat een afspraak uitloopt en de collega die normaliter beschikbaar is, is net een lang weekend weg. Wat doe je?

De werkdruk in deze functie is niet erg consistent. De ene dag is het rustig en de andere dag komen er opeens drie huuropzeggingen binnen. Daardoor kan het voorkomen dat je opeens onderbemand bent en niet meer alles meteen kan oplossen. Dan moet je snel bepalen wat het belangrijkst is en wat wel even kan wachten. Vervolgens stuur je je teamgenoten hierin aan en zorg je dat alles wat vertraging oploopt ook goed afgehandeld wordt. Bijvoorbeeld door bewoners goed te informeren over afgezegde afspraken.

Groeipad

We werken met een ontwikkelmodel. Binnen dit model kun je groeien in salaris als je goed presteert (daar valt ook gedrag onder). Woonopmaat staat daarbij ook altijd open voor interne sollicitaties, ook als mensen niet geheel aan de eisen voldoen. Met behulp van opleidingen en begeleiding/(externe) coaching helpen we mensen dan goed te landen in de nieuwe functie.

Specialist/Coördinator Verhuur

Werken bij Woonopmaat

Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.

Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal.  We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.

Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Begin 2026  werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.

  • Heemskerk (Noord-Holland)
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd is 49 jaar
  • 90 medewerkers
  • Smart casual
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Cisca
Foto van medewerker Richard
Foto van medewerker Denny
Foto van medewerker Sam
Foto van medewerker Marjon
Foto van medewerker Marloes
Foto van medewerker Sacha
Foto van medewerker Jacqueline

Cisca - Projectleider Bewonersbetrokkenheid afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een corporatie betekent dat je dicht bij de maatschappij staat. Bij Woonopmaat kan je echt iets betekenen voor bewoners. Met de bewoners werken we samen aan een betere woning en leefomgeving.

Wat was je vorige baan?
Bewonersbegeleider in renovatie & sloop- nieuwbouwprojecten

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar concerten en ik hou van reizen

Richard (41) - Projectregisseur (afdeling Vastgoed)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Je thuis voelen is voor iedereen natuurlijk essentieel. Hoe mooi is het dan om iedere dag te werken aan een fijn thuis voor onze huurders. Wat maakt het eigenlijk dat je fijn woont in een wijk of huis? Ik vind het mooi om samen met onze huurders en een team gedreven collega's te dromen van nieuwe plannen en deze dromen uiteindelijk ook nog eens waar te maken.

Wat was je vorige baan?
Accountbeheerder VVE

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten. Of het nu gaat om wandelen met de hond, sporten of lekker bezig in de tuin. Stilzitten doe ik weinig.

Denny - Verhuurmakelaar afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al een ruime tijd in de corparatiesector en maakte kennis met de functie verhuurmakelaar en raakte enthousiast! Het mooie aan deze functie vind ik dat je verantwoordelijk bent voor het gehele verhuurproces wat de functie heel dynamisch maakt. Bij Woonopmaat heb ik de kans gekregen om mij verder te ontwikkelen als Verhuurmakelaar.

Wat was je vorige baan?
Ik heb gedetacheerd gewerkt in verschillende functies onder andere woonconsulent, opzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker sporten, met vrienden naar concerten of festivals

Sam (26) - Financial Controller, afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb gekozen voor een carrière als financial controller bij Woonopmaat omdat het me een uitdagende werkomgeving biedt waarin ik mijn financiële expertise kan benutten. Bij een woningcorporatie kan ik niet alleen impact maken, maar ook groeien en mij verder ontwikkelen als finance professional. Het is mijn eerste fulltime baan, en ik zie het als de perfecte omgeving om mijn vaardigheden verder te versterken. De mogelijkheid om bij te dragen aan efficiëntere processen en tegelijk mensen te helpen, spreekt me enorm aan.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker - Bakker Administratie B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en gezellig uiteten

Marjon (54) - Communicatie-Adviseur bij afdeling organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een woningcorporatie geeft me veel voldoening. Met mijn werkzaamheden lever ik een bijdrage aan de maatschappij en kan ik wat voor mensen betekenen. Werken bij Woonopmaat is voor mij werken bij een heel fijne werkgever. Lokaal actief en betrokken.

Wat was je vorige baan?
Beleidsadviseur bij Woonopmaat

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen in de natuur

Marloes (42) - Projectleider ICT

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na ruim 14 jaar bij dezelfde corporatie gewerkt te hebben vond ik het tijd om eens te kijken hoe het er bij een andere corporatie aan toe gaat. Daarnaast was het lekker dichtbij huis. Het bleek de juiste keuze! Na 2,5 jaar bij Verhuur te hebben gewerkt kwam de kans voorbij om als Projectleider ICT door te groeien. Nu kan ik mij verder ontwikkelen in mijn nieuwe rol. Woonopmaat biedt tal van mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Senior Woonmakelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik klus graag in mijn huis en verander regelmatig van interieurstijl.

Sacha (53) - Adviseur dienstverlening - Team organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een fijne organisatie met een prachtig maatschappelijk doel, waar we samen met gezellige collega’s echt het verschil maken voor onze bewoners. Bij Woonopmaat wordt eigen initiatief en eigenaarschap enorm gewaardeerd. Het is een werkgever waar je talent opvalt en waar je volop kansen krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien, op een manier die helemaal bij jou past.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Facility Management

Jacqueline (45) - Portefeuillemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Woonopmaat staan we op dit moment voor grote, maar mooie uitdagingen. Hierin word je vanuit de organisatie op verschillende (denk aan flexibel werken, cursussen, netwerken etc.) manieren ondersteund. Het fijne is dat je samen met je collega's het verschil kan maken voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Assetmanager

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn kinderen aan de boemel.

Sollicitatieproces

Sollicitatie (vanwege selectiedoeleinden kunnen je CV en motivatiebrief worden gedeeld met beoordelaars binnen de organisatie)
± Binnen 2 weken
Eerste gesprek met leidinggevende en collega
± Binnen 1 week
Tweede gesprek met collega's
± Binnen 1 week
Overleggen VOG en arbeidsvoorwaardengesprek met HR

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven