Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- 3 jaar relevante werkervaring
- Ervaring in het verhuurproces en affiniteit met mutatie- en verhuurbeheer
- Ervaring met rapportages, procedures en klantgericht werken
- Aantoonbare kennis van Tobias 365, woonruimteverdeling, passend toewijzen en WoningNet
- Je kan een team dagelijks aansturen en motiveren, sturend op prestaties, data en kwaliteit
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je kan goed samenwerken met interne collega’s, aannemers en andere externe partners
- Je bent zorgvuldig, doortastend, oplossingsgericht en communicatief sterk
- Je bent resultaat- én mensgericht
Wat krijg je?
- €4.247 - €5.584 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring, salarisschaal I cao Woondiensten)
- 32 tot 36-urige werkweek
- Flexibele werktijden en hybride werken
- 189,8 vakantie-uren bij fulltime dienstverband (36 uur per week)
- Persoonlijk opleidingsbudget van maximaal €4.500 bij fulltime
- Eindejaarsuitkering van maximaal 3% van het bruto jaarsalaris
- Reiskostenvergoeding van €0,43 p/km en een fietsplan
- Stoelmassage, vers fruit op kantoor, cafetariasysteem en gezond-op-maat activiteiten
- Laptop, telefoon, internetvergoeding en thuiswerkvoorzieningen
Wat doe je?
- 20% Verhuur team begeleiden en aansturen
- 20% Toezien op ontwikkeling van verhuurmedewerkers
- 20% Resultaten monitoren
- 20% Overzichten van behaalde resultaten en controlepunten leveren
- 10% Kennis van wet- en regelgeving op peil houden
- 5% Overleg met aannemers over prestaties
- 5% Overleggen met Specialist Wonen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Specialist/Coördinator Verhuur bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het richting geven aan een soepel en klantgericht verhuurproces. Je stuurt op de dagelijkse voortgang van het Verhuur team en zorgt hierbij voor een lage leegstand, een hoge klanttevredenheid en een foutloze administratie. Je verdeelt de taken binnen het team, ziet erop toe dat volgens de juiste procedures wordt gewerkt en stuurt bij waar nodig. Ook zorg je voor de ontwikkeling van het team, door gesprekken te voeren met de medewerkers over begeleiding en eventuele trainingen die zij nodig hebben. Verder zie je erop toe dat de aannemers hun werkzaamheden goed uitvoeren, monitor je hun prestaties en ga je in gesprek wanneer er structureel dingen misgaan.
Naast het richting geven aan het team en de aannemers verzorg je ook nog een aantal andere taken. Zo lever je overzichten van behaalde resultaten en controlepunten, waarin je verantwoording aflegt over de toewijzing van woningen en het controleren van de inkomens van de kandidaten. Ook draag je bij aan het verhogen van de klanttevredenheid, bijvoorbeeld door het tevredenheidsonderzoek voor nieuwe huurders te verbeteren. Daarnaast is het belangrijk dat je jezelf op de hoogte houdt van wet- en regelgeving rondom woonruimteverdeling, passend toewijzen en Woonservice/WoningNet. Ten slotte ben je contactpersoon voor collega's en bewoners met complexe vragen en dossiers over huur of servicekosten.
Je komt te werken in het team Verhuur, samen met zes Verhuurmakelaars, twee Verhuurmedewerkers en een Specialist Wonen. Vooral met de Specialist Wonen werk je veel samen. Je kaart bij de Specialist aan wat jij vanuit de dagelijkse uitvoering merkt dat beter kan in de processen en bespreekt samen de mogelijkheden hierin. Daarnaast sta je veel in contact met aannemers, wie je monitort op hun werkzaamheden en spreekt over hun prestaties.
Als je houdt van teamwork, om kan gaan met veranderingen in de dagelijkse planning en het een uitdaging vindt om soms onder tijdsdruk snel bij te sturen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag lukt het je weer om samen met je team de geplande woningen voor de dag verhuurd te krijgen. De woningen zijn tijdig klaar en de nieuwe huurders zijn er erg gelukkig mee. Dat geeft voldoening.
Op een minder leuke werkdag heb je veel afspraken op de planning, maar meldt een collega Verhuurmakelaar zich ziek en laat de aannemer weten dat de opleveringen van twee woningen een week zijn vertraagd. Dan moet je even flink bijsturen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Voorbeeld weekagenda
- Mails verwerken
- Overleg met Specialist Wonen
- Lunch
- Complexe bewonersvraag behandelen
- Voortgangsoverleg met aannemer
- Begeleiding geven aan medewerkers
-
- Weekstart met Verhuur team
- Lunch
- Documentatie en verbeterpunten bijwerken
- Begeleiding geven aan medewerkers
- Mails verwerken
- Wekelijks overleg met Teamleider en Specialist Wonen
- Klanttevredenheidsonderzoek evalueren
-
- Complexe bewonersvraag behandelen
- Overleg met Specialist Wonen
- Lunch
- Mails verwerken
- Voorbereiden maandrapportage resultaten
-
- Controle inkomensverklaringen en toewijzing
- Lunch
- Mails, administratie en actiepunten afronden
- Overleg met Teamleider
- Begeleiding geven aan medewerkers
- Overleg met medewerker
-
- Roostervrije middag
- Overleg met medewerker
- Controle inkomensverklaringen en toewijzing
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
We werken met een ontwikkelmodel. Binnen dit model kun je groeien in salaris als je goed presteert (daar valt ook gedrag onder). Woonopmaat staat daarbij ook altijd open voor interne sollicitaties, ook als mensen niet geheel aan de eisen voldoen. Met behulp van opleidingen en begeleiding/(externe) coaching helpen we mensen dan goed te landen in de nieuwe functie.
Werken bij Woonopmaat
Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.
Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal. We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.
Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Begin 2026 werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.
- Heemskerk (Noord-Holland)
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd is 49 jaar
- 90 medewerkers
- Smart casual
- Thuiswerkmogelijkheden
