Wat is vereist?
- Ervaring met installaties en ervaring als energiecoach
- Kennis van wet- en regelgeving binnen de corporatiesector
- Probleemoplossend vermogen en het vermogen om zelfstandig te werken
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Een ultieme gastvrije houding met inlevingsvermogen voor de situatie van de huurder
- Je werkt nauwkeurig, bent georganiseerd en kunt het overzicht bewaren
Wat krijg je?
- €3.405 - €4.278 (Schaal G) bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 36-urige werkweek
- Je krijgt volop de ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien
- Een contract van 1 jaar met uitzicht op een vaste baan
- Zorgkostenverzekering, een internetvergoeding en een thuiswerkvergoeding
- Laptop, mobiele telefoon en reiskostenvergoeding
Wat doe je?
- 20% Huurdervragen over installaties beantwoorden
- 15% Klachten over installaties overleggen en oplossen
- 15% Systemen monitoren en contact met leveranciers voor herstel
- 15% Opdrachtbonnen opstellen en huurders informeren
- 10% Installaties in huuradministratie controleren
- 10% Afrekeningen stookkosten uitleggen en huurders ondersteunen
- 10% Samenwerken met Technisch Wijkbeheerders bij installatieproblemen
- 5% Huurders begeleiden naar Energiecoaches voor energiebesparing
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Marco Pieneman
Teamleider Dagelijks- en Wijkbeheer
Vacature
Als Medewerker Dagelijks- en Wijkbeheer Installaties/Energiecoach bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het bieden van uitstekende ondersteuning aan huurders met betrekking tot hun woninginstallaties en energievraagstukken. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor vragen en je zorgt ervoor dat huurders altijd een goed en duidelijk antwoord krijgen. Dit kan variëren van technische vragen over woninginstallaties tot verzoeken over energiekosten of het gebruik van installaties. Wanneer je het antwoord niet direct weet, schakel je de juiste collega of leverancier in om de huurder te helpen. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor administratieve taken zoals het verwerken van offertes, onderhoudscontracten en het afhandelen van opdrachten van onderhoudspartners. Jij zorgt voor een zorgvuldige administratieve opvolging en het tijdig aansteken van de juiste acties.
Naast de technische en administratieve taken, zorg jij ervoor dat huurders zich gehoord en geholpen voelen. Je weet je goed in hun situatie te verplaatsen en met een luisterend oor en een oplossingsgerichte houding zorg je ervoor dat de huurder tevreden is. Samenwerken met andere collega's binnen het team en het onderhouden van contacten met diverse externe partners is dan ook een belangrijk onderdeel van jouw functie. Je draagt bij aan het realiseren van de ultieme woonbeleving voor de huurders, waarbij jouw gastvrijheid en klantgerichte instelling het verschil maken.
Je maakt deel uit van het team Dagelijks- en Wijkbeheer binnen de afdeling Wonen, waarin een diversiteit aan functies samenkomt. Het team bestaat uit Medewerkers Dagelijks- en Wijkbeheer, Technisch Wijkbeheerders, Wijkopzichters, Woonconsulenten Zorg en Overlast, Sociaal Buurtbeheerders, een Adviseur Dagelijks- en Wijkbeheer, een Projectleider Leefbaarheidscontracten en een Teamleider. Binnen dit team werk je nauw samen met je collega’s om ervoor te zorgen dat het dagelijks onderhoud van de woningen soepel verloopt en huurders optimaal ondersteund worden.
Als je het leuk vindt om huurders te helpen met technische en energievraagstukken en je het een uitdaging vindt om snel en effectief oplossingen te bieden, dan is dit de baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag beantwoord je vragen van huurders over installaties en energiekosten, waarbij je problemen snel oplost. Daarnaast werk je samen met collega's en leveranciers om huurders tevreden te stellen.
Op een minder leuke werkdag heb je te maken met onverwachte uitdagingen en een volle agenda. Hierdoor verloopt je planning anders dan je had verwacht.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Nieuws en mails doorlopen
- Vragen van huurders beantwoorden
- Lunch
- Systeem monitoren
- Opdrachtbonnen maken en bewoners bellen
- Intern overleg
- Overleg met leveranciers
- Voorbeeld weekagenda
-
- Nieuws en mails doorlopen
- Stookkostenafrekeningen controleren
- Lunch
- Gesprekken over energieverbruik met huurders
- Administratie verwerken
- Huurders bellen
-
- Nieuws en mails doorlopen
- Samenwerking Dagelijks Beheer
- Lunch
- Overleg technische problemen met Wijkbeheerder
- Storingen en klachten bij huurders oplossen
- Administratie onderhouden
-
- Nieuws en mails doorlopen
- Systeemupdates en installatie-informatie verwerken
- Lunch
- Energieadvies geven aan huurders
- Administratieve opvolging van werkzaamheden
-
- Nieuws en mails doorlopen
- Technische vraagstukken oplossen
- Lunch
- Energieadvies en installatieproblemen oplossen bij huurders
- Weekevaluatie en voortgangsrapportage
- Overleg met Wijkbeheerder
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Je hebt via de cao een individueel loopbaanbudget van maximaal € 4.500. Dit budget kun je vrij besteden aan loopbaan-georiënteerde opleidingen. Daarnaast kunnen medewerkers ook functiegerelateerde opleidingen volgen, op kosten van Woonopmaat.
Werken bij Woonopmaat
Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.
Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal. We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.
Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Eind 2025 werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.
- Heemskerk (Noord-Holland)
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd is 49 jaar
- 90 medewerkers
- Smart casual
- Thuiswerkmogelijkheden