Wat is vereist?
- Afgeronde communicatie-opleiding
- 2-4 jaar werkervaring
- Kennis van communicatie en vormgeving software (o.a. Canva, Adobe Indesign, LaPosta, CMS)
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Gastvrij, inlevend in diverse doelgroepen, luistervaardig en doorvragend
- Creatief en up-to-date met communicatietrends
Wat krijg je?
- €3.405 - €4.278 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 36-urige werkweek
- 189,8 vakantie-uren bij fulltime dienstverband (36 uur per week)
- Je krijgt volop de ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien
- Tegemoetkoming in de zorgkostenverzekering, een internetvergoeding en een thuiswerkvergoeding
- Laptop, mobiele telefoon en reiskostenvergoeding
Wat doe je?
- 30% Communicatieplannen voor projecten opstellen en uitwerken
- 30% Gastvrije en heldere nieuwsberichten voor sociale media schrijven
- 20% Redactie van de digitale bewonersnieuwsbrief
- 20% Narrowcasting en websitecommunicatie beheren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Communicatiemedewerker bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het vertalen van communicatieboodschappen naar heldere, aantrekkelijke content die de doelgroepen aanspreekt. Je stelt communicatieplannen op en voert deze uit, waarbij je altijd de regie houdt over het proces. Of het nu gaat om interne projecten of externe campagnes, jij weet de kern van een boodschap scherp neer te zetten en deze te vertalen naar creatieve uitingen, zowel online als offline. Denk hierbij aan sociale media, nieuwsbrieven, narrowcasting en de website. Je werkt zowel in opdracht van collega’s als op eigen initiatief en zorgt ervoor dat de gastvrije schrijfstijl en huisstijl consistent worden toegepast.
Samen met de Communicatieadviseur stem je alle communicatieactiviteiten af, zodat deze bijdragen aan de doelen van Woonopmaat. Afhankelijk van je ervaring richt je je op communicatie rondom vastgoedprojecten of andere belangrijke projecten binnen de organisatie. Je weet concepten te bedenken en uit te voeren en bent daarbij verantwoordelijk voor taken zoals contentcreatie, redactie en het coördineren van vormgeving, zowel zelfstandig als met externe partijen. Jouw inlevingsvermogen helpt je om de juiste toon te vinden voor elke doelgroep en de meest effectieve kanalen te benutten.
Je komt terecht in een klein, betrokken communicatieteam waar samenwerking centraal staat. Samen met de Communicatieadviseur werk je aan diverse uitdagende projecten die een directe impact hebben op bewoners en de organisatie.
Als je het leuk vindt om content te maken die écht iets betekent voor mensen en je het een uitdaging vindt om binnen duidelijke deadlines creatieve en kwalitatieve middelen te leveren, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je ’s ochtends een overleg over een project of activiteit waarvoor je de communicatie verzorgt en belangrijke informatie verzamelt. Na het overleg werk je het plan uit of ga je op pad voor het maken van een aantal foto’s voor social media. 's Middags werk je aan content volgens het plan, maakt een bericht voor op de website en de narrow casting in ons kantoor.
Op een minder leuke werkdag ben je bezig met het updaten van informatie op de website en zorg je ervoor dat alles weer klopt. Hoewel het repetitief kan zijn, draagt het bij aan een goede en actuele presentatie van de organisatie.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Weekstart Communicatie
- Communicatieplan voor nieuw project opstellen
- Contentcreatie voor sociale media
- Lunch
- Redactie bewonersnieuwsbrief
- Content op de website beheren
- Voorbeeld weekagenda
-
- Weekstart Organisatie Advies
- Gastvrije nieuwsberichten voor sociale media schrijven
- Overleg met Communicatieadviseur over lopende projecten
- Lunch
- Foto's maken bij project en content in Canva verwerken
- Communicatie via narrowcasting beheren
-
- Werken aan communicatieplan voor nieuw project
- Communicatieplan voor project opstellen en uitwerken
- Projectoverleg met Facilitaire afdeling en Bewonersbegeleiders
- Lunch
- Redactie voor de digitale nieuwsbrief
- Contentcreatie en publicatie op sociale media
-
- Intern overleg
- Content op de website beheren
- Extern overleg
- Lunch
- Communicatie voor aankomend project voorbereiden
- Content voor de website en social media schrijven
-
- Weekoverzicht van communicatieactiviteiten en projectstatus
- Website en narrowcasting beheren
- Lunch
- Vervolg op het projectoverleg
- Communicatie-inhoud voor volgende week finaliseren
- Teamoverleg
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Je hebt via de cao een individueel loopbaanbudget van maximaal € 4.500. Dit budget kun je vrij besteden aan loopbaan-georiënteerde opleidingen. Daarnaast kunnen medewerkers ook functiegerelateerde opleidingen volgen, op kosten van Woonopmaat.
Werken bij Woonopmaat
Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.
Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal. We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.
Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Eind 2025 werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.
- Heemskerk (Noord-Holland)
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd is 49 jaar
- 90 medewerkers
- Smart casual
- Thuiswerkmogelijkheden