Terug

Bestuurssecretaresse

Solliciteer nu
Solliciteer voor 31-07-25

Bestuurssecretaresse

Woonopmaat Heemskerk

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • MBO werk- en denkniveau
  • Een afgeronde opleiding op secretarieel gebied is een pré
  • 5 jaar ervaring als Bestuurssecretaresse
  • Ervaring met het notuleren van complexe overleggen
  • Ruime ervaring met Microsoft Office (Word, Outlook, Sharepoint, MS Teams)
  • Gevoel voor integriteit, discretie en bestuurlijke verhoudingen
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent organisatorisch vaardig, secuur en klantgericht

Wat krijg je?

  • €3.502 - €4.400 bruto p/m o.b.v. 36 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. 36 uur
  • 24-urige werkweek
  • Persoonlijk opleidingsbudget van maximaal €4.500 euro bij fulltime
  • Eindejaarsuitkering van maximaal 3% van het bruto jaarsalaris
  • Reiskostenvergoeding van 0,43 p/km en een fietsplan
  • Stoelmassage, vers fruit op kantoor, cafetariasysteem en gezond-op-maat activiteiten
  • Laptop, telefoon, internetvergoeding en thuiswerkvoorzieningen

Wat doe je?

  • 30% Notuleren
  • 30% Organiseren en faciliteren
  • 40% Agendabeheer
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Bestuurssecretaresse bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het ontzorgen van de Bestuurder en de Bestuurssecretaris, zodat zij hun werk optimaal kunnen uitvoeren. Jouw werk richt zich hierbij voornamelijk op drie aandachtsgebieden: organiseren & faciliteren, notuleren en het beheren van (complexe) agenda’s.

Je notuleert complexe overleggen, zoals Management Team vergaderingen en overleggen over organisatieontwikkeling. Verder beheer je de agenda van de Bestuurder, waarbij je diverse interne en externe overleggen inplant. Ook ondersteun je de Bestuurssecretaris bij haar werkzaamheden. Ten slotte houd je je bezig met organisatie en facilitatie taken, zoals het regelen van vergaderzalen, catering en vervoer.

Je bent onderdeel van het Team Organisatie Advies, samen met een Bestuurssecretaris, een Adviseur Dienstverlening en een Portefeuillemanager. De leidinggevende van het team is de Directeur-Bestuurder. In de dagelijks praktijk werk je vooral samen met de Bestuurssecretaris en Bestuurder. Daarnaast heb je veel contact met secretaresses van andere organisaties en wethouders.

Als je het leuk vindt om gestructureerd te werken, affiniteit hebt met organiseren en goed je eigen grenzen kan bewaken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Bestuurssecretaresse

Op een leuke werkdag krijg je moeilijke afspraken toch voor elkaar, door bijvoorbeeld goed te coördineren met de secretaresse van de wethouder.

Op een minder leuke werkdag proberen mensen te veel op jouw bord te schuiven. Je moet dan vriendelijk blijven, maar goed je eigen grenzen bewaken.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Management Team overleg uitwerken
    • Management Team overleg uitwerken
    • Vergaderzaal boeken
    • Lunch
    • Agenda overleg
    • Agenda Bestuurder beheren
    • Contact met Bestuurder
    • Catering regelen
    • Roostervrije dag
    • Roostervrije dag

Voorbeeld uit de praktijk

Je krijgt te horen dat je een afspraak in de agenda moet verzetten, waardoor je veel moet schuiven in de planning. Hoe pak je dit aan?

Je probeert dit op een manier waarbij de agenda zo min mogelijk verandert, maar dat is niet altijd haalbaar. Je bekijkt wie er betrokken zijn bij de verschillende afspraken die verplaatst moeten worden en zorgt ervoor dat zij alle relevante informatie ontvangen, zoals locatie en tijdstip van de nieuwe afspraken. Verder heb je zelf het inzicht over welke afspraken je kunt annuleren/verzetten zonder dit te hoeven overleggen. Je toont hierin initiatief en laat zien dat je deze situaties zelfstandig kunt oppakken. Na de aanpassingen controleer je alles zorgvuldig om er zeker van te zijn dat de informatie klopt en dat iedereen tijdig is geïnformeerd over de wijzigingen. Zo houd je het proces soepel en voorkom je misverstanden.

Groeipad

We werken met een ontwikkelmodel. Binnen dit model kun je groeien in salaris als je goed presteert (daar valt ook gedrag onder). Je kunt dan doorgroeien naar schaal H. Woonopmaat staat daarbij ook altijd open voor interne sollicitaties, ook als mensen niet geheel aan de eisen voldoen. Met behulp van opleidingen en begeleiding/(externe) coaching helpen we mensen dan goed te landen in de nieuwe functie.

Bestuurssecretaresse

Werken bij Woonopmaat

Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.

Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal.  We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.

Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Eind 2025  werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.

  • Heemskerk (Noord-Holland)
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd is 49 jaar
  • 90 medewerkers
  • Smart casual
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Cisca
Foto van medewerker Richard
Foto van medewerker Denny
Foto van medewerker Sam
Foto van medewerker Marjon
Foto van medewerker Marloes
Foto van medewerker Sacha
Foto van medewerker Jacqueline

Cisca - Projectleider Bewonersbetrokkenheid afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een corporatie betekent dat je dicht bij de maatschappij staat. Bij Woonopmaat kan je echt iets betekenen voor bewoners. Met de bewoners werken we samen aan een betere woning en leefomgeving.

Wat was je vorige baan?
Bewonersbegeleider in renovatie & sloop- nieuwbouwprojecten

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar concerten en ik hou van reizen

Richard (41) - Projectregisseur (afdeling Vastgoed)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Je thuis voelen is voor iedereen natuurlijk essentieel. Hoe mooi is het dan om iedere dag te werken aan een fijn thuis voor onze huurders. Wat maakt het eigenlijk dat je fijn woont in een wijk of huis? Ik vind het mooi om samen met onze huurders en een team gedreven collega's te dromen van nieuwe plannen en deze dromen uiteindelijk ook nog eens waar te maken.

Wat was je vorige baan?
Accountbeheerder VVE

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten. Of het nu gaat om wandelen met de hond, sporten of lekker bezig in de tuin. Stilzitten doe ik weinig.

Denny - Verhuurmakelaar afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al een ruime tijd in de corparatiesector en maakte kennis met de functie verhuurmakelaar en raakte enthousiast! Het mooie aan deze functie vind ik dat je verantwoordelijk bent voor het gehele verhuurproces wat de functie heel dynamisch maakt. Bij Woonopmaat heb ik de kans gekregen om mij verder te ontwikkelen als Verhuurmakelaar.

Wat was je vorige baan?
Ik heb gedetacheerd gewerkt in verschillende functies onder andere woonconsulent, opzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker sporten, met vrienden naar concerten of festivals

Sam (26) - Financial Controller, afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb gekozen voor een carrière als financial controller bij Woonopmaat omdat het me een uitdagende werkomgeving biedt waarin ik mijn financiële expertise kan benutten. Bij een woningcorporatie kan ik niet alleen impact maken, maar ook groeien en mij verder ontwikkelen als finance professional. Het is mijn eerste fulltime baan, en ik zie het als de perfecte omgeving om mijn vaardigheden verder te versterken. De mogelijkheid om bij te dragen aan efficiëntere processen en tegelijk mensen te helpen, spreekt me enorm aan.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker - Bakker Administratie B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en gezellig uiteten

Marjon (54) - Communicatie-Adviseur bij afdeling organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een woningcorporatie geeft me veel voldoening. Met mijn werkzaamheden lever ik een bijdrage aan de maatschappij en kan ik wat voor mensen betekenen. Werken bij Woonopmaat is voor mij werken bij een heel fijne werkgever. Lokaal actief en betrokken.

Wat was je vorige baan?
Beleidsadviseur bij Woonopmaat

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen in de natuur

Marloes (42) - Projectleider ICT

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na ruim 14 jaar bij dezelfde corporatie gewerkt te hebben vond ik het tijd om eens te kijken hoe het er bij een andere corporatie aan toe gaat. Daarnaast was het lekker dichtbij huis. Het bleek de juiste keuze! Na 2,5 jaar bij Verhuur te hebben gewerkt kwam de kans voorbij om als Projectleider ICT door te groeien. Nu kan ik mij verder ontwikkelen in mijn nieuwe rol. Woonopmaat biedt tal van mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Senior Woonmakelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik klus graag in mijn huis en verander regelmatig van interieurstijl.

Sacha (52) - Adviseur dienstverlening - Team organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een fijne organisatie met een prachtig maatschappelijk doel, waar we samen met gezellige collega’s echt het verschil maken voor onze bewoners. Bij Woonopmaat wordt eigen initiatief en eigenaarschap enorm gewaardeerd. Het is een werkgever waar je talent opvalt en waar je volop kansen krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien, op een manier die helemaal bij jou past.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Facility Management

Jacqueline (45) - Portefeuillemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Woonopmaat staan we op dit moment voor grote, maar mooie uitdagingen. Hierin word je vanuit de organisatie op verschillende (denk aan flexibel werken, cursussen, netwerken etc.) manieren ondersteund. Het fijne is dat je samen met je collega's het verschil kan maken voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Assetmanager

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn kinderen aan de boemel.

Sollicitatieproces

Sollicitatie
± Binnen 2 weken
Eerste gesprek met leidinggevende en collega
± Binnen 1 week
Tweede gesprek met collega's
± Binnen 1 week
Overleggen VOG en arbeidsvoorwaardengesprek met HR

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven