Terug

Administratief Medewerker Dagelijks- en Wijkbeheer

Solliciteer voor 15-08-25

Administratief Medewerker Dagelijks- en Wijkbeheer

Woonopmaat Heemskerk

Wat is vereist?

  • MBO werk- en denkniveau
  • 2 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met administratief werk in een dienstverlenende omgeving
  • Digitale vaardigheid en vlot kunnen werken met systemen als Tobias365/Start, E-content, SharePoint, Teams en OneDrive is een pré
  • Kennis van wet- en regelgeving binnen de corporatiesector is een pré
  • Je bent communicatief sterk en werkt gestructureerd
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent gastvrij, servicegericht, empathisch en accuraat

Wat krijg je?

  • €3.203 - € 4.400 bruto p/m op basis van 36 uur per week
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. 36 uur
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • Persoonlijk opleidingsbudget van maximaal €4.500 euro bij fulltime
  • Eindejaarsuitkering van maximaal 3% van het bruto jaarsalaris
  • Reiskostenvergoeding van 0,43 p/km en een fietsplan
  • Stoelmassage, vers fruit op kantoor, cafetariasysteem en gezond-op-maat activiteiten
  • Laptop, telefoon, internetvergoeding en thuiswerkvoorzieningen

Wat doe je?

  • 70% Administratieve handelingen uitvoeren
  • 20% Contact met klanten
  • 10% Sleutelplan bijhouden
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Marco Pieneman

Teamleider Dagelijks- en Wijkbeheer

Vacature

Als Administratief Medewerker Dagelijks- en Wijkbeheer bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het registreren, opvolgen en afronden van onderhoudsverzoeken van huurders. Je behandelt meldingen over onder meer cv-ketels, radiatoren, dakgoten, verstopte rioleringen en deurdrangers. Maar denk ook aan aanvragen om een keukenblok te vervangen, schimmelproblemen te verhelpen of verzoeken om vergoeding van schade na een lekkage. Deze meldingen krijg je ofwel direct van huurders of via de servicepartner van Woonopmaat. Dankzij jou klopt de administratie, weten collega’s waar ze aan toe zijn en voelen bewoners zich gehoord en geholpen. Naast het behandelen van deze meldingen heb je nog een aantal andere taken. Zo pak je Wmo-aanvragen op voor bewoners die ondersteuning nodig hebben in hun woonsituatie, bijvoorbeeld met een drempelnivellering of een traplift.

Ook heb je contact met zorginstellingen over de installatie van sleutelkluisjes voor zorgverleners. Verder behandel je geriefsverbeteringen, wat inhoudt dat je verzoeken van huurders behandelt om bepaalde aanpassingen te laten maken in hun woning. Je hebt contact met aannemers over de gewenste aanpassingen en informeert de huurder over de mogelijkheden en de kosten. Daarnaast ben je een belangrijk deel van je tijd bezig met het bijhouden van het sleutelplan, waarbij je sleutels regelt voor huurders of bedrijven die hier verzoek naar doen.

Je komt te werken in het team Dagelijks- en Wijkbeheer, dat bestaat uit twee Wijkopzichters, twee Administratief Medewerkers, twee Technisch Wijkbeheerders, een Energiecoach en zes Sociaal Buurtbeheerders. Dit is een hecht team waarin iedereen nauw met elkaar samenwerkt. De Sociaal Buurtbeheerders zijn jouw ogen en oren in de buurt, de Wijkopzichters jouw vraagbaak voor informatie over de woningen en jouw collega Administratief Medewerker jouw sparringpartner voor lastige meldingen. In het team heerst een echte familiesfeer.

Als je het leuk vindt om veel afwisseling te hebben, graag nauw samenwerkt met collega’s en je het niet erg vindt om soms van de hak op de tak te springen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Administratief Medewerker Dagelijks- en Wijkbeheer

Op een leuke werkdag heb je veel afwisseling en contact met veel verschillende bedrijven, collega’s en huurders. Je weet een gefrustreerde huurder te helpen met haar probleem, waarvoor ze jou erg dankbaar is. Dat geeft veel voldoening.

Op een minder leuke werkdag heb je veel negatieve telefoongesprekken met gefrustreerde huurders die hun problemen maar niet opgelost zien worden. Soms is er maar weinig dat je kunt doen, want je kunt het probleem niet zelf oplossen.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Meldingen verwerken
    • Beoordelen aanvragen geriefsverbetering
    • Lunch
    • Overleg met Sociaal Buurtbeheer
    • Meldingen verwerken
    • Mails beantwoorden en meldingen bijwerken
    • Wmo-aanvraag registreren en afstemmen
    • Lunch
    • Overleg met collega Administratief Medewerker
    • Meldingen verwerken
    • Afhandeling openstaande meldingen
    • Overleg met Sociaal Buurtbeheerder
    • Lunch
    • Meldingen verwerken
    • Vragen beantwoorden van huurders

Voorbeeld uit de praktijk

Een huurder geeft aan dat een automatische deurdranger al geruime tijd stuk is. Wat doe je?

Je gaat uitzoeken bij de leverancier van de deurdranger wat er aan de hand is en waarom herstel zo lang duurt. Vaak hangt het samen met een lange levertijd voor een nieuw exemplaar. Als het nieuwe exemplaar er eenmaal is, moet er eerst akkoord komen van de Contractbeheerder. Zodra er een akkoord is, maak je de officiële opdracht aan voor de leverancier.

Groeipad

We werken met een ontwikkelmodel. Binnen dit model kun je groeien in salaris als je goed presteert (daar valt ook gedrag onder). Je kunt dan doorgroeien naar schaal H. Woonopmaat staat daarbij ook altijd open voor interne sollicitaties, ook als mensen niet geheel aan de eisen voldoen. Met behulp van opleidingen en begeleiding/(externe) coaching helpen we mensen dan goed te landen in de nieuwe functie.

Administratief Medewerker Dagelijks- en Wijkbeheer

Werken bij Woonopmaat

Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.

Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal.  We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.

Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Begin 2026  werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.

  • Heemskerk (Noord-Holland)
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd is 49 jaar
  • 90 medewerkers
  • Smart casual
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Cisca
Foto van medewerker Richard
Foto van medewerker Denny
Foto van medewerker Sam
Foto van medewerker Marjon
Foto van medewerker Marloes
Foto van medewerker Sacha
Foto van medewerker Jacqueline

Cisca - Projectleider Bewonersbetrokkenheid afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een corporatie betekent dat je dicht bij de maatschappij staat. Bij Woonopmaat kan je echt iets betekenen voor bewoners. Met de bewoners werken we samen aan een betere woning en leefomgeving.

Wat was je vorige baan?
Bewonersbegeleider in renovatie & sloop- nieuwbouwprojecten

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar concerten en ik hou van reizen

Richard (41) - Projectregisseur (afdeling Vastgoed)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Je thuis voelen is voor iedereen natuurlijk essentieel. Hoe mooi is het dan om iedere dag te werken aan een fijn thuis voor onze huurders. Wat maakt het eigenlijk dat je fijn woont in een wijk of huis? Ik vind het mooi om samen met onze huurders en een team gedreven collega's te dromen van nieuwe plannen en deze dromen uiteindelijk ook nog eens waar te maken.

Wat was je vorige baan?
Accountbeheerder VVE

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten. Of het nu gaat om wandelen met de hond, sporten of lekker bezig in de tuin. Stilzitten doe ik weinig.

Denny - Verhuurmakelaar afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al een ruime tijd in de corparatiesector en maakte kennis met de functie verhuurmakelaar en raakte enthousiast! Het mooie aan deze functie vind ik dat je verantwoordelijk bent voor het gehele verhuurproces wat de functie heel dynamisch maakt. Bij Woonopmaat heb ik de kans gekregen om mij verder te ontwikkelen als Verhuurmakelaar.

Wat was je vorige baan?
Ik heb gedetacheerd gewerkt in verschillende functies onder andere woonconsulent, opzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker sporten, met vrienden naar concerten of festivals

Sam (26) - Financial Controller, afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb gekozen voor een carrière als financial controller bij Woonopmaat omdat het me een uitdagende werkomgeving biedt waarin ik mijn financiële expertise kan benutten. Bij een woningcorporatie kan ik niet alleen impact maken, maar ook groeien en mij verder ontwikkelen als finance professional. Het is mijn eerste fulltime baan, en ik zie het als de perfecte omgeving om mijn vaardigheden verder te versterken. De mogelijkheid om bij te dragen aan efficiëntere processen en tegelijk mensen te helpen, spreekt me enorm aan.

Wat was je vorige baan?
Financieel medewerker - Bakker Administratie B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en gezellig uiteten

Marjon (54) - Communicatie-Adviseur bij afdeling organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Werken bij een woningcorporatie geeft me veel voldoening. Met mijn werkzaamheden lever ik een bijdrage aan de maatschappij en kan ik wat voor mensen betekenen. Werken bij Woonopmaat is voor mij werken bij een heel fijne werkgever. Lokaal actief en betrokken.

Wat was je vorige baan?
Beleidsadviseur bij Woonopmaat

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen in de natuur

Marloes (42) - Projectleider ICT

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na ruim 14 jaar bij dezelfde corporatie gewerkt te hebben vond ik het tijd om eens te kijken hoe het er bij een andere corporatie aan toe gaat. Daarnaast was het lekker dichtbij huis. Het bleek de juiste keuze! Na 2,5 jaar bij Verhuur te hebben gewerkt kwam de kans voorbij om als Projectleider ICT door te groeien. Nu kan ik mij verder ontwikkelen in mijn nieuwe rol. Woonopmaat biedt tal van mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Senior Woonmakelaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik klus graag in mijn huis en verander regelmatig van interieurstijl.

Sacha (52) - Adviseur dienstverlening - Team organisatie advies

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een fijne organisatie met een prachtig maatschappelijk doel, waar we samen met gezellige collega’s echt het verschil maken voor onze bewoners. Bij Woonopmaat wordt eigen initiatief en eigenaarschap enorm gewaardeerd. Het is een werkgever waar je talent opvalt en waar je volop kansen krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien, op een manier die helemaal bij jou past.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Facility Management

Jacqueline (45) - Portefeuillemanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Woonopmaat staan we op dit moment voor grote, maar mooie uitdagingen. Hierin word je vanuit de organisatie op verschillende (denk aan flexibel werken, cursussen, netwerken etc.) manieren ondersteund. Het fijne is dat je samen met je collega's het verschil kan maken voor onze huurders.

Wat was je vorige baan?
Assetmanager

Wat doe je in je vrije tijd?
Met mijn kinderen aan de boemel.

Sollicitatieproces

Sollicitatie
± Binnen 2 weken
Eerste gesprek met leidinggevende en collega
± Binnen 1 week
Tweede gesprek met collega's
± Binnen 1 week
Overleggen VOG en arbeidsvoorwaardengesprek met HR

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven