Wat is vereist?
- MBO werk- en denkniveau
- 2 jaar relevante werkervaring
- Ervaring met administratief werk in een dienstverlenende omgeving
- Digitale vaardigheid en vlot kunnen werken met systemen als Tobias365/Start, E-content, SharePoint, Teams en OneDrive is een pré
- Kennis van wet- en regelgeving binnen de corporatiesector is een pré
- Je bent communicatief sterk en werkt gestructureerd
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent gastvrij, servicegericht, empathisch en accuraat
Wat krijg je?
- €3.203 - € 4.400 bruto p/m op basis van 36 uur per week
- 189,8 vakantie-uren o.b.v. 36 uur
- 32 tot 36-urige werkweek
- Persoonlijk opleidingsbudget van maximaal €4.500 euro bij fulltime
- Eindejaarsuitkering van maximaal 3% van het bruto jaarsalaris
- Reiskostenvergoeding van 0,43 p/km en een fietsplan
- Stoelmassage, vers fruit op kantoor, cafetariasysteem en gezond-op-maat activiteiten
- Laptop, telefoon, internetvergoeding en thuiswerkvoorzieningen
Wat doe je?
- 70% Administratieve handelingen uitvoeren
- 20% Contact met klanten
- 10% Sleutelplan bijhouden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Marco Pieneman
Teamleider Dagelijks- en Wijkbeheer
Vacature
Als Administratief Medewerker Dagelijks- en Wijkbeheer bij Woonopmaat ben je verantwoordelijk voor het registreren, opvolgen en afronden van onderhoudsverzoeken van huurders. Je behandelt meldingen over onder meer cv-ketels, radiatoren, dakgoten, verstopte rioleringen en deurdrangers. Maar denk ook aan aanvragen om een keukenblok te vervangen, schimmelproblemen te verhelpen of verzoeken om vergoeding van schade na een lekkage. Deze meldingen krijg je ofwel direct van huurders of via de servicepartner van Woonopmaat. Dankzij jou klopt de administratie, weten collega’s waar ze aan toe zijn en voelen bewoners zich gehoord en geholpen. Naast het behandelen van deze meldingen heb je nog een aantal andere taken. Zo pak je Wmo-aanvragen op voor bewoners die ondersteuning nodig hebben in hun woonsituatie, bijvoorbeeld met een drempelnivellering of een traplift.
Ook heb je contact met zorginstellingen over de installatie van sleutelkluisjes voor zorgverleners. Verder behandel je geriefsverbeteringen, wat inhoudt dat je verzoeken van huurders behandelt om bepaalde aanpassingen te laten maken in hun woning. Je hebt contact met aannemers over de gewenste aanpassingen en informeert de huurder over de mogelijkheden en de kosten. Daarnaast ben je een belangrijk deel van je tijd bezig met het bijhouden van het sleutelplan, waarbij je sleutels regelt voor huurders of bedrijven die hier verzoek naar doen.
Je komt te werken in het team Dagelijks- en Wijkbeheer, dat bestaat uit twee Wijkopzichters, twee Administratief Medewerkers, twee Technisch Wijkbeheerders, een Energiecoach en zes Sociaal Buurtbeheerders. Dit is een hecht team waarin iedereen nauw met elkaar samenwerkt. De Sociaal Buurtbeheerders zijn jouw ogen en oren in de buurt, de Wijkopzichters jouw vraagbaak voor informatie over de woningen en jouw collega Administratief Medewerker jouw sparringpartner voor lastige meldingen. In het team heerst een echte familiesfeer.
Als je het leuk vindt om veel afwisseling te hebben, graag nauw samenwerkt met collega’s en je het niet erg vindt om soms van de hak op de tak te springen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je veel afwisseling en contact met veel verschillende bedrijven, collega’s en huurders. Je weet een gefrustreerde huurder te helpen met haar probleem, waarvoor ze jou erg dankbaar is. Dat geeft veel voldoening.
Op een minder leuke werkdag heb je veel negatieve telefoongesprekken met gefrustreerde huurders die hun problemen maar niet opgelost zien worden. Soms is er maar weinig dat je kunt doen, want je kunt het probleem niet zelf oplossen.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Voorbeeld weekagenda
- Mails en meldingen verwerken
- Contact met aannemer over geriefsverbetering
- Wmo-aanvraag beoordelen
- Lunch
- Sleutelaanvragen verwerken en registreren
- Meldingen verwerken
-
- Meldingen verwerken
- Sleuteloverdracht aannemer
- Beoordelen aanvragen geriefsverbetering
- Lunch
- Overleg met Sociaal Buurtbeheer
- Meldingen verwerken
-
- Verwerken meldingen via servicepartner
- Overleg met Technisch Wijkbeheer
- Terugkoppeling aan huurder over aanvraag
- Lunch
- Behandelen sleutelplan en administratie
- Contact zorginstelling over sleutelkluis
-
- Mails beantwoorden en meldingen bijwerken
- Wmo-aanvraag registreren en afstemmen
- Lunch
- Overleg met collega Administratief Medewerker
- Meldingen verwerken
-
- Afhandeling openstaande meldingen
- Overleg met Sociaal Buurtbeheerder
- Lunch
- Meldingen verwerken
- Vragen beantwoorden van huurders
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
We werken met een ontwikkelmodel. Binnen dit model kun je groeien in salaris als je goed presteert (daar valt ook gedrag onder). Je kunt dan doorgroeien naar schaal H. Woonopmaat staat daarbij ook altijd open voor interne sollicitaties, ook als mensen niet geheel aan de eisen voldoen. Met behulp van opleidingen en begeleiding/(externe) coaching helpen we mensen dan goed te landen in de nieuwe functie.
Werken bij Woonopmaat
Woonopmaat is een wooncorporatie met zo'n 9.000 woningen in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee. Vanuit het kantoor in Heemskerk werken we met bijna 90 medewerkers elke dag met toewijding aan het bieden van een fijn thuis voor onze bewoners.
Bij Woonopmaat staat de kracht van de medewerkers centraal. We stimuleren creativiteit en maatwerk. Dankzij korte lijnen tussen collega’s van diverse afdelingen is succes mogelijk.
Bewonersbetrokkenheid en gastvrijheid zijn belangrijke kernwaarden. Bewoners betrekken we van het begin af aan bij projecten. En in de toekomst zetten we de deur nog verder open. Begin 2026 werken we vanuit een 'nieuw' pand. Hier zijn onze bewoners welkom voor een kopje koffie. Persoonlijk contact vinden we belangrijk.
- Heemskerk (Noord-Holland)
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd is 49 jaar
- 90 medewerkers
- Smart casual
- Thuiswerkmogelijkheden